ستاد مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان البرز تشکیل شد

روز دوشنبه ۱۵ مردادماه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان البرز به ریاست "دکتر افضلی" معاون امور عمرانی استانداری و "وجیهه محمدی فلاح" دبیر ستاد و مدیرکل بهزیستی استان و همچنین شهرداران و نمایندگان ادارات مرتبط و رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این نشست ابتدا "مهندس محمدی" نماینده شهرداری کرج گزارشی از عملکرد شهرداری ۱۰ گانه کرج مربوط به یکسال ۱۴۰۲ و ۳ماهه ۱۴۰۳ را بصورت کامل و جامع بیان کرد.

در ادامه شریفی" معاون عمرانی شهرداری گلسارگزارشی از رعایت مناسب سازی در پارک جوانمرد، ایجاد ۳۳ مورد رمپ و ۴۵۰۰ متر مربع پوشش کف رو را بیان کرد.

وی افزود:پیرو پیگیری مصوبات جلسات قبل ۷۲ ایستگاه اتوبوسرانی احداث و مناسب سازی شده و بودجه تخصیص شده به نسبت سال قبل ۵ برابر شده است و از ۵۳ ایستگاه بی آر تی با رعایت مناسب سازی بهره برداری شد.

در این جلسه پس  از ارائه گزارش مهندس بهاره پرتو و علی خدایاری"نمایندگان تشکل های مردمی و افراد دارای معلولیت و همچنین نماینده شهرداریها و ادارات بهزیستی در زمینه مناسب سازی در شهرستانهای کرج و ساوجبلاغ، "وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان بر اهمیت پیگیری و انجام اقدامات مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان تأکید نموده و اظهار داشت:مناسب سازی تنها برای افراد دارای معلولیت نیست و برای هر یک از افراد جامعه که به نوعی از یک مشکل جسمانی رنج میبرند لازم و ضروری و جز بدیهیات است.

محمدی فلاح از افراد دارای معلولیت بعنوان بخشی اعظم از ظرفیت‌های توانمند جامعه یاد کرد و گفت:برای مشارکت و اثربخشی این قشر توانمند و برای آشکار شدن فرصت‌های پیشرفت و موفقیت آنان باید تلاشی مضاعف در همه زمینه‌ها داشت که از جمله آن‌ها فراهم آوردن زیر ساخت‌های مناسب شهری بمنظور حضور فعال این قشر در جامعه شهری است.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل بهزیستی البرز و پیگیری امور مربوطه از طریق کارشناسان این اداره کل و همچنین تبریک به جهت کسب رتبه عالی در سطح کشوری گفت:مناسب سازی معابر در سطح شهر فقط برای استفاده افراد دارای معلولیت نیست برای سهل نمودن تردد مردم عادی هم لازم می باشد.

وی در ادامه عملکرد ادارات استان در خصوص مناسب سازی در شهرستان کرج عالی و در شهرستان فردیس ناکافی دانست و گفت : از شهرداران و رؤسای ادارات مرتبط استان انتظار می رود نسبت به مناسب سازی اماکن خود اهتمام بیشتری بورزند.

دکتر افضلی بیان داشت : در این راستا فرمانداران و شهرداران شهرستان های استان البرز نیز مکلّف هستند علاوه بر برگزاری نشست های منظم شهرستانی، در جلسات آتی این ستاد، گزارش اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان ها را ارائه دهند.

همچنین دراین جلسه مصوبات لازم جهت پیگیری ابلاغ گردید که در مهمترین این مصوبات، مقرر گردید هفت عدد از تابلوهای ایستگاههای اتوبوس بی آرتی شهید بهشتی، بمنظور ترویج فرهنگ مناسب سازی و فعالیتهای سازمان بهزیستی در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

کد خبر 114525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد